De vakgroep als datateam – een integrale aanpak voor kwaliteitszorg
Je wilt een integrale aanpak voor het borgen van de onderwijskwaliteit. Wellicht ook een andere manier van toetsen, of veel minder toetsen. Niet alleen voor een cijfer. Of misschien helemáál niet meer voor een cijfer. Wat je wél wil is dat je met toetsen en opdrachten inzicht krijgt in het leerproces van je leerlingen. En dat je hen vervolgens met gerichte handreikingen vooruit kunt helpen. Daarnaast wil je samen met je vakgroepleden de onderwijskwaliteit monitoren, borgen en waar nodig verbeteren.
Hoe je dat aanpakt? Dat leer je in deze tweedaagse training Kwaliteitszorg voor vakgroepleiders & vakgroepen.
Op de eerste trainingsdag staan jullie visie op toetsen binnen de schoolkaders, de doorlopende leerlijn, werken met leerdoelrubrics (feedup) en de onderwijskwaliteit centraal en gaan we ook in op het effect van verschillende interventies en toetsanalyse (feedback).
Tijdens de tweede dag van de training nemen vakgroepleden samen de onderwijskwaliteit van hun vak onder de loep en sturen deze aan de hand van de data waar nodig bij. Verder gaan we aan slag met RTTI in de les, kansrijke acties en strategieën voor leerlingen en differentiëren (feedforward).
Het tweedaagse trainingstraject Kwaliteitszorg voor vakgroepleiders & vakgroepen is een traject dat je met je eigen vakgroep of met meerdere vakgroepleiders van jouw school volgt.
Bij training ontvang je zowel het Handboek RTTI, als het boek Slimmer Leren. De kosten voor deze schoolbrede training zijn afhankelijk van het aantal deelnemers. De trainingsdata zijn in overleg af te stemmen. Neem voor meer informatie en inschrijving contact op met Petra Verra via p.verra@docentplus.nl of 06-18584276.