Publicaties

Handboek RTTI

Handboek RTTI met theoretische beschouwing

Het geheel herziene Handboek RTTI met uitgebreide theoretische beschouwing (hardcover, 366 pagina’s) biedt lio’s, docenten en schoolleiders instrumenten om vanuit formatieve evaluatie het leerpotentieel van iedere leerling optimaal te benutten. Voor een effectief leerproces is het van belang in één metataal over leren te spreken en de te behalen cognitieve beheersingsniveaus (aan) te kunnen duiden. Met RTTI worden de verschillende cognitieve beheersingsniveaus overzichtelijk ingedeeld. Je kunt hiermee achter resultaten kijken, formatief evalueren en voorzien in feedup, feedback en feedforward. Er wordt beschreven hoe je in de praktijk hiermee aantoonbaar ontwikkelingsgericht kunt werken. In het slothoofdstuk (i.s.m. Prof. Scheerens) is de praktische uitwerking in een theoretische context ingebed.
Meer informatie.

Slimmer Leren

Slimmer Leren

Slimmer Leren is een beproefd handboek voor leerlingen en hun ouders waarin de werking van hun hersenen met betrekking tot leren duidelijk uiteengezet wordt.
Meer informatie.

Bestelformulier

Het bestelformulier vindt u hier: DocentPlus bestelformulier (pdf)

RTTI & OMZA posters
Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.



Sluit ook aan op RTTI-online!
RTTI-online-logo
  • webbased toetsanalyse
  • gedifferentieerde cijfers
  • directe feedback bij onvoldoende leerrendement
  • individuele ontwikkeling en diagnose en acties per leerling
  • eenvoudige invoer door docent, leerling, of direct vanuit digitale toets
  • effectiever vergaderen
  • aantoonbaar opbrengstgericht werken

Klik hier voor meer informatie.

RTTIOnline - feedback op maat