Handboek RTTI met theoretische beschouwing
Het geheel herziene Handboek RTTI met uitgebreide theoretische beschouwing (hardcover, 366 pagina’s) biedt lio’s, docenten en schoolleiders instrumenten om vanuit formatieve evaluatie het leerpotentieel van iedere leerling optimaal te benutten. Voor een effectief leerproces is het van belang in één metataal over leren te spreken en de te behalen cognitieve beheersingsniveaus (aan) te kunnen duiden. Met RTTI worden de verschillende cognitieve beheersingsniveaus overzichtelijk ingedeeld. Je kunt hiermee achter resultaten kijken, formatief evalueren en voorzien in feedup, feedback en feedforward. Er wordt beschreven hoe je in de praktijk hiermee aantoonbaar ontwikkelingsgericht kunt werken. In het slothoofdstuk (i.s.m. Prof. Scheerens) is de praktische uitwerking in een theoretische context ingebed.
Meer informatie.
Handboek RTTI
Het Handboek RTTI (herziene editie met 10 extra pagina’s over RTTI-rubrics) biedt scholen instrumenten om het leerpotentieel van iedere leerling maximaal te benutten.
Met RTTI worden de verschillende cognitieve niveaus overzichtelijk ingedeeld. Voor een optimaal leerproces is het van belang de te behalen cognitieve niveaus (aan) te kunnen duiden en in één taal over leren te spreken.
Meer informatie.
Slimmer Leren
Slimmer Leren is een beproefd handboek voor leerlingen en hun ouders waarin de werking van hun hersenen met betrekking tot leren duidelijk uiteengezet wordt.
Meer informatie.
Bestelformulier
Het bestelformulier vindt u hier: DocentPlus bestelformulier (pdf)