Het Handboek RTTI (herziene editie met 10 extra pagina’s over RTTI-rubrics) biedt scholen instrumenten om het leerpotentieel van iedere leerling maximaal te benutten.
Voor een optimaal leerproces is het van belang de te behalen cognitieve niveaus (aan) te kunnen duiden en in één taal over leren te spreken.
Met RTTI worden de verschillende cognitieve niveaus overzichtelijk ingedeeld.
Er wordt beschreven hoe je in de praktijk aantoonbaar opbrengstgericht kunt werken als leerling, docent, team, vakgroep, schoolleider en bestuurder.
- Hoe borg ik de kwaliteit van de toetsen?
- Hoe weet ik of de toetsen voldoende determineren?
- Hoe krijg ik zicht op de leerontwikkeling van iedere leerling?
- Hoe realiseer ik gerichte en effectieve feedback voor alle leerlingen?
- Hoe geef ik een verantwoorde en transparante diagnose aan leerlingen, collega’s en ouders?
- Hoe verbeter ik de doorlopende leerlijn?
- Hoe voorkom ik een te groot verschil tussen SE en CSE?
- Hoe realiseer ik een effectieve doorstroom: elke leerling op de juiste plaats?
- Hoe vergader ik effectiever?
- Hoe krijg ik leerlingen gemotiveerder?
- Hoe gebruik ik RTTI-rubrics als feedforward- en feedbackinstrument?
- Hoe geef ik vorm aan een lerende, opbrengstgerichte organisatie?
Het handboek geeft op deze en vele andere vragen die je als docent en schoolleider tegenkomt een duidelijk antwoord, met praktische formats ter ondersteuning.
De auteurs zijn beiden zeer ervaren docenten, onderwijskundigen, toetsconstructeurs en experts op het gebied van leerprocessen.
Zij hebben jarenlange ervaring in het duurzaam implementeren van effectieve leerprocessen en het geven van trainingen aan docenten en schoolleiders.
Klik hier voor het bestelformulier voor het Handboek RTTI (€50,-).